TEYMUR KAHVE MARKA OLMA YOLUNDA

TELGRAF'A KONUK OLDUK

Telgraf gazetesine konuk olduk. Sektöre dair sorularını yanıtladık. Geleceğe dair planlarımızı anlattık.

Teymur Kahve marka olma yolunda

Genç girişimciler Cüneyt Almacı ve Şefik Teymur tarafından geçtiğimiz yıl kurulan Teymur Gıda, Hazır Türk kahvesi başta olmak üzere birçok kahve çeşidinde Türkiye’nin markası olmayı hedefliyor.

Türkiye’de hazır kahve yapan firma sayısının 7-8’i geçmediğini belirten Cüneyt Almacı, daha önce üretim yapan bir firmanın sektörden çekilmesiyle birlikte pazarda büyük bir boşluk oluştuğunu dile getiriyor. Lezzet konusunda da oldukça iddialı olduklarını kaydeden Almacı, Teymur Hazır Türk Kahvesi ile cezvede pişirilen kahveyi ayırmanın oldukça güç olduğunu belirtiyor.

Teymur Gıda’nın kurucu ortakları Cüneyt Almacı ve Şefik Teymur, ortaklık sürecini, kahve sektörünü ve hedeflerini anlatıttı.

Cüneyt Almacı
2007 yılında Çankaya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği eğitimini tamamladıktan sonra, üç yıl boyunca kalite danışmanlık şirketinde çalışır. 2010 yılında Gaziantep’te bir hazır kahve firmasının kuruluş aşamasında yer alır. Yaklaşık 4 yıl boyunca kahve firmasında çalıştıktan sonra Şefik Teymur ile birlikte kendi girişimleri olan Teymur Kahve’yi kurarlar.

Şefik Teymur
Selçuk Üniversitesi İktisat bölümü 2003 yılı mezunudur. 2003 yılından bu yana Teymur Arçelik ve Teymur Kuyumculuk’un yönetimindedir. Beyaz eşya ve kuyumculuk sektörüne Cüneyt Almacı ortaklığında kahve sektörünü de eklemiştir.

Cüneyt Almacı:
Teymur Hazır Kahve’nin kuruluş sürecini, ilk iş fikrinin nasıl ortaya çıktığını kısaca anlatabilir misiniz?

Şefik Bey ile iyi bir dostluğumuz vardı. Zaten ikimizde iş dünyasının içerisinde olan isimleriz. Tabii tecrübelerimiz farklı. Benim kahve üzerine 4 yıllık önemli bir tecrübem söz konusuydu. Kendisi de beyaz eşya ve kuyumculuk alanında çok güzel başarılara imza atmış çok değerli bir girişimci. Ama aklımızın ucunda hep birlikte ortak iş yapma düşüncesi vardı. Çok defa düşündük, konuştuk, planlamalar yaptık. Hazır kahve konusu spesifik bir iş olmasından dolayı ve tecrübelerimizi değerlendirmek adına hazır kahve sektörüne girmeye karar verdik.

Şefik Teymur:
Hazır kahve konusunda, özellikle Türk kahvesinde alanda bir boşluk olduğundan söz etmek mümkün mü?

Kahve sektörü ülkemizde ciddi bir büyüme eğiliminde ancak diğer ülkelerle kıyaslandığında tüketim çok az.

Örneğin, bizim sektöre girdiğimiz 2014 yılında Amerika’da yılda kişi başı 5 kilogram kahve tüketilirken ülkemizde bu rakam kişi başı 500 gramdı. Yani onların tüketiminin yüzde 10’u kadar kahve tüketimi vardı. Pazarda bir eksiklik söz konusuydu ve bu eksikliği gidermek adına sektördeki biz de elimizden geleni yapıyoruz.

Tabii o dönemde adı duyulmuş bir firmanın da sektörden çekilmesiyle bu boşluğu doldurabileceğimizi de düşündük. Güzel üretimler yapıyoruz, oldukça da başarılı olduğumuza inanıyoruz.

Cüneyt Almacı:
Ürün çeşitleriniz arasında neler var?

Hazır Türk Kahvesi, Sütlü Türk Kahvesi, 100 gr Çekilmiş Türk Kahvesi, İlk bizim ürettiğimiz Hazır Osmanlı Kahvesi, bunların yanında 3’ü 1 arada üretmeye de devam ediyoruz.

Şefik Teymur:
Damak tadını tutturmakta nasıl bir yol izlediniz?

Tabii en başta alanına hakim, kahveyi iyi bilen kahve ustalarımız var. Ayrıca ürün beğenilirliği ile ilgili marketlerde çok fazla çalışma yapıldı. Tadım aktiviteleri yaptık. Kurmuş olduğumuz stantlarda insanlar kahvemizin tadına bakıp, görüş belirttiler. Hem ürünlerimizi tanımış oldular hem de onların beklentileri doğrultusunda üretimlerimize nihai tadı verdik.
Zaten en iyisini yapmak zorundasınız. Günde insanlar belki 10-15 bardak çay içiyor ama Türk kahvesini bir ya da birkaç defa içiyor. Onu da beğendiremezseniz şansınız kalmaz.

Hazır Türk kahvesine insanlar nasıl bakıyor? Alışkanlıklar oluştu mu?

Evet, insanlar alıştı. Sonuçta daha önce bir firma 5 yıllık bir çalışmayla bu ürünü piyasaya yeteri kadar tanıttı. Şu anda da pazarda bir beklenti söz konusu.

Cüneyt Almacı:
Hazır kahve bildiğimiz geleneksel cezvede yapılan kahvenin yerini tutar mı? Lezzet farkı var mı?

Biz hazır Türk kahvesinde çok iddialıyız. 10 kişiye hazır Türk kahvesi yapıp ikram etsek, eminim 8 kişisi bunun hazır kahve olduğunu, cezvede yapılmadığını anlamaz. Gerçekten ürünümüze çok güveniyoruz ve başta da ifade ettiğim gibi çok iddialıyız.

Halihazırda nerelerde varsınız?

İstanbul ve Karadeniz’de şu an çok yaygın değiliz. İstanbul’a marka bilinirliğini artırdıktan sonra hız vermeyi planlıyoruz. Karadeniz bölgesinde ise kahve tüketimi çok az. Bunların dışında Türkiye’nin her yerinde varız.

Şefik Teymur:
Alanda sizinle birlikte aynı üretimi yapan kaç firma var?

Tüm Türkiye’de 7 tane firma mevcut ve 8’incisi de geliyor. Çünkü bu alanda çok büyük bir pazar oluştu. Bunu doldurmakta çok kolay değil. Biz kimseyi de rakip olarak görmüyoruz. Herkes kısmetini yiyecek. Rekabet kaliteyi artıracak, iyi olanlar büyümeye devam edecek.

Siz bu firmalar arasında kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz?

Hedefimiz en üstte olmak. Bizim personel konusunda çok büyük avantajlarımız var. Personelimizden en az çalışan, kahve sektöründe uzun yıllar çalışmış piyasayı çok iyi bilen kişiler. Bu da bizim için çok büyük bir avantaj…

Şefik Teymur:
Teymur Hazır kahveyi Gaziantep’te nerelerde bulabiliriz?

Gaziantep’teki yerel market zincirleri ve geleneksel kanal dediğimiz bakkalların birçoğunda bulabilirsiniz. Gaziantep bizim kalemiz. Gaziantep’te çok güçlü olmalıyız ki buradan yayılabilelim. Diğer illerde de çoğu yerde satışımız söz konusu. Açıkçası agresif bir satış politikamız yok. Yavaş ama sağlam adımlarla büyümek istiyoruz.